Strony

poniedziałek, 1 września 2014

Barcelona 2011 - drugi dzień - Montserrat

Właścicielka kwatery poradziła nam, aby na wyprawę do Montserrat przeznaczyć dzien słoneczny, gdyż przy chmurach i mgle - widoki są mizerne. No i okazało się, ze piękne słońce to mamy w niedziele drugiego dnia, zatem - ruszamy do Montserrat. Znów metrem do stacji Placa Espanya, która jest jednocześnie punktem startowym pociągu do Montserrat. Niestety- nie udało się wykupić biletu Trans Montserrat kolejka zębata (dojazd metrem do Plaça d'Espanya i z powrotem, przejazd koleją linii R5 do Monistrol de Montserrat -jedna stacja za Aeri Montserrat - i z powrotem, wjazd kolejką szynową na wzgórze, przejazd na miejscu funikularami Sant Joan i Santa Cova), ponieważ funikulary nie funkcjonują. Zatem kupiliśmy 2 bilety po 15,55 EUR obejmujące dojazd pociągiem i kolejka zębatą (powrotne).

Do odjazdu pociągu mieliśmy prawie godzinę co pozwoliło nam obejrzeć okolice stacji metra.

Trwające zawody sportowe

Arena - w trakcie remontu

Pociąg jedzie ok. 1 godz i jest doskonale skomunikowany z kolejka szynowo-zębatą, która pod klasztor podjeżdża w ciągu kilkunastu minut. Stroma jazda pod górę robi wrażenie.

W kościele akurat trwała msza.

Zdecydowaliśmy się na wycieczkę w góry. Jest kilka szlaków, wybraliśmy dość krótką pętle, ale później się okazało, że coś przeoczyliśmy - efekt to ZDOBYCIE szczytu. W ten sposób pierwszy dzień dał nam mocno w kość - zamiast zwiedzania miasta zafundowaliśmy sobie górska wycieczkę.

Wielka ulgę sprawiła możliwość zajęcia miejsc siedzących w pociągu w drodze powrotnej.